We gaan op avontuur! (24-09 tot 08-10)

8 oktober 2019 - Benalmádena, Spanje

De stage loopt zoals gewoonlijk, elke dag de zelfde lessen bijwonen en meehelpen. Mijn taken zijn nu ook wel duidelijk en zijn eigenlijk al vanzelf sprekend. Tot op een vroege morgen Mr. Ellis (de directeur van de school) naar mij toe kwam en zei; 'we don't allow jeans'. Of terwijl ik maag geen spijkerbroeken aan.... wat een leuke verassing. Job en ik gingen hierover in gesprek met Izzy en ze zou met Mr. Ellis gaan praten. Later die dag kregen we een appje waarin stond dat hij niet van mening ging veranderen en we dus niet met spijkerbroeken naar stage mochten gaan. Sportbroeken mochten wel, we hadden als smoesje dat we mee zouden helpen bij de gymlessen... Maar Job en ik hadden onze weekend plannen dus al gemaakt, shoppen! Een van mijn favoriete hobby's. Ik ging online opzoek naar plekken waar je kon winkelen, in de haven was een klein winkel centrumpje maar dat waren meer van die toeristen winkeltjes en dergelijke. Dus keek ik verder en het bleek dat in een dorp verderop een groot winkelcentrum zat en dat er ook veel winkels waren. Het dorp heet Fuengirola. Dus voor de eerste keer in ons avontuur gingen Job en ik met de bus op pad. We stapte uit bij het busstation en zagen gelijk dat het er meer uitzag als een echte commerciële stad. Met behulp van Google Maps vonden wij de weg naar de Myranmar, het grote winkelcentrum. Job en ik keken onze ogen uit. Eindelijk hadden we winkels die we gewend waren H&M, JD, Adidas, Pull and Bear en nog veel meer. Er is zelfs een kartbaan op de bovenste verdieping! Het was dan ook niet raar dat we heen gingen met niks en thuis kwamen met 3/4 tassen elk. Het hele doel van de trip was om nieuwe, nette broeken te vinden. Die heb ik gevonden, Job koos voor de sportbroek optie en kocht een aantal korte joggingbroeken.

Op 29-09 was de voetbal wedstrijd Malaga CF tegen Sporting Gijon (het thuisteam van mijn vader). Als echte voetbalfans willen Job en ik hier naar toe. Na een mislukte poging om kaartjes te kopen via de site (we hadden geen creditcard) hebben we maar gemaild. Tot onze verbazing kregen we snel antwoord, daarin stond het rekeningnummer en het bedrag dat we moesten overmaken. En voila, we hadden kaartjes voor de wedstrijd. Na een avond eerder naar huis gegaan te zijn bij het stappen, gingen we vol goede moet met de bus naar Malaga. Ik had natuurlijk wel mijn Sporting shirtje aan. Eenmaal aangekomen vroeg ik de weg naar het stadion aan een vriendelijke man met een Malaga shirt aan. Hij zei; ''loop maar gerust met mij mee hoor, is wel gezellig.'' Dus dat deden we. En binnen no time zaten we op de tribune in de zon. Ik voelde me wel een beetje ongemakkelijk tussen alle Malaga fans en dan zit ik daar met een Sporting shirtje. Gelukkig is alles goed gegaan hoor. Apart van de wedstrijd, het werd 0-0 met, gelukkig, een leuke slotfase met veel actie. Onderweg terug naar huis hadden we honger en we wisten dat je in Torrmolinos wel ''goed'' kan eten. Dus in true Dutch fashion gingen Job en ik lekker friet eten in Torremolinos! In zo een echte lekker Hollandse snackbar, heerlijk. Echt van genoten.

Verder brak op stage de ''zieke periode'' aan. Kinderen werden verkouden of gewoon erg ziek. Er was ook een virus rond gegaan. Vooral bij de kleuters en de wat jongere kinderen. Laat ik toevallig twee keer per dag bij deze doelgroep staan. Je kan het wel raden.. ik werd ziek. Dus na een tripje naar de apotheek en een paar dagen rust ben ik weer terug op stage, niet helemaal top fit, maar wel fit genoeg om weer naar stage te gaan.

Dit is wel het belangrijkste wat er gebeurt is in de afgelopen twee weken, verder is het vooral veel stage lopen en genieten.

Tot snel!!