Pizza party's en Kermis (08-10 tot 22-10)

22 oktober 2019 - Benalmádena, Spanje

Daar ben ik weer!

Het leven hier gaat nog steeds erg soepel, en we hebben ons ritme wel degelijk te pakken. Eerste stage, dan snelle boodschapjes doen, daarna even thuis chillen en eten en uiteindelijk naar bed om morgen het zelfde te doen.

Alleen deze week hadden we een leuk idee. De andere stagiaires wisselde deze week van dagen. I.p.v. maandag tot woensdag, deden ze nu woensdag tot vrijdag. En om het weekend in te luiden leek het ons wel gezellig een pizzaparty te houden. Je weet wel; 6 jongeren, veel eten, lekkere muziek en veel lachen. Toevallig hadden Job en ik die zelfde dag nog een basketbal en een ping-pong setje gekocht. Na ons buikje wel vol gegeten te hebben gingen we even lekker actief doen. Met een basketbal toernooitje en wat andere actieve dingen. Ons appartement ligt recht tegenover een beachclub. Dus je kan al raden wat we daarna gingen doen. Het leek ons wel leuk om een drankje te gaan doen bij Yucas (de naam van de beachclub). Na ons stuk te hebben gelachen op het terras en het een en ander te hebben gedronken gingen we allemaal weer naar ons eigen huis, zij met de taxi en wij lopend.

Job en ik wilde eens een keer naar de straatmarkt in Fuengirola, hier waren we al een keer langs gereden en waren nu wel benieuwd om te zien wat er te doen was. Toen kregen we een verassing. Er was deze week en volgende week geen markt. Er was namelijk iets anders gaande... de kermis! Volgens collega's op stage is dit de beste en leukste kermis hier in de buurt. Uiteraard moesten we wel een kijkje nemen. Samen met twee Nederlandse meiden, die we hebben leren kennen tijdens het stappen, hadden we afgesproken om naar de kermis te gaan. En wat was er veel gaande zeg! Attracties links en rechts, overal kraampjes, overal kinderen en, niet te vergeten, overal drank. Na wat rond te hebben gedwaald op de kermis en in een paar attracties te zijn geweest (ik niet, ben niet gek, ga toch geen meters de lucht in) was het tijd om te feesten. We liepen de kermis af en kwamen uit bij het uitgaansgebied. Na erg lang in de rij te hebben gestaan kwamen we binnen en gingen we lekker los op de Spaanse muziek die door de speakers klonk. De uren gingen voorbij, de dansjes werden gedanst en et was tijd om naar huis te gaan. Het was, zoals verwacht, absurd druk bij de taxi stop. Na een klein uurtje te hebben gewacht stapte we de taxi in en kwamen we thuis. Het was een van de leukste avonden tot nu toe, in mijn ogen!

En ja, verder zoals gewoonlijk. Stage, stage, stage. Al vind ik het niet erg om hier stage te lopen en elke dag vermaak ik me meer.

Het gaat kei goed hier en vermaak me prima. Ik zie jullie over twee weekjes weer met, hopelijk, nog meer leuke verhalen!