Eerste weken op stage. (10-09 tot 24-09)

24 september 2019 - Benalmádena, Spanje

De eerste weken van stage zijn altijd een beetje spannend en 'akward'. Je kent niemand, je weet niet waar je over moet praten of wat er van je verwacht wordt. Dus ik spring er lekker open minded in en laat het wel op me af komen.

Na dat Izzy ons rooster had gegeven (bij welke lessen we zouden helpen en bij welke groep) ging ik naar het desbetreffende lokaal en stelde ik mezelf snel even voor en maakte een praatje met de docent die ik dat uur zou meehelpen, Mr. Román. Een lange hele sympathieke Spanjaard met een beetje een stoppel baard en een brede lach. Hij is de reken en gym docent van de basisschool. Na dat we de kinderen op hadden gehaald van het plein stelde ik mezelf voor, en ja hoor direct daarna een zee aan vragen van de nieuwsgierige Year 5 (groep 5/6 leeftijd) kinderen. Na een goed kwartier vragen te hebben beantwoord van alle kinderen begonnen we met de rekenles, Mr. Román zei al snel wat hij wilde dat ik deed; helpen van de kinderen als ze iets niet snappen en het meehelpen nakijken van de werkboeken, aangezien het een grote klas is en ze vrij veel pagina's als huiswerk en schoolwerk op krijgen vond ik dat niet gek.

Daarna was het tijd voor pauze, ik heb drie pauzes op een dag. de eerste is een kwartier, de lunchpauze in de middag is een uur en da laatste pauze is ook weer een kwartier. Heel relaxt wel hoor, mij hoor je niet klagen!

Na de pauze was het tijd voor een uur Spaans met Year 2 (groep 3 leeftijd) en een uur Engels met nogmaals Year 5 voordat ik mijn lunchpauze had. Daarna weer twee uur, ditmaal Spaans met de kleuters en Science (een mix van biologie, scheikunde en natuurkunde in een) met Year 4 (groep 5 leeftijd). En om mijn dag af te sluiten weer een uur Spaans met Year 5.

Na de eerste week werden mijn taken wel duidelijk, bij Engels gaf ik de wat zwakkere kinderen les, bij Spaans de wat sterkere kinderen en Spaans met Year 5 de wat zwakkere. Bij de andere twee lessen, dus Science bij Year 4 en Spaans bij de kleuters sta ik meer als ondersteuning en extra.

Als snel krijg ik een band met de kinderen, vooral de kinderen die ik help bij bepaalde vakken. En al heel snel valt me op wie er de drukte makers zijn en wie er de slimmeriken zijn. Ook met de andere docenten krijg ik een band, ik klets veel met ze, vaak in het Spaans, en ze willen veel weten. Ook merk ik dat ze erg blij zijn met wat ik doe en dat ik er ben, het wordt ook zo een 10 keer gezegd op de dag. Dat is ook wel fijn hoor, dan voel je dat je gewaardeerd wordt en dat is ook wel leuk, zeker in het begin van het jaar!

Als ik af moet gaan op mijn eerste twee weken dan kan ik je nu al vertellen dat ik het hier erg naar mijn zin zal gaan hebben. Ik geniet er nu al van en denk dat deze 4 maanden echt geweldig zullen gaan worden!

Ik wacht weer lekker af wat mij te wachten staat en zal snel wat meer van me laten weten, tot snel!