It's adventure time! (van 27-08 tot 10-09)

10 september 2019 - Benalmádena, Spanje

Op 27 augustus vertrok ik samen met mijn reismaatje Job naar het zonnige Malaga. We vlogen vanuit Eindhoven om 18:45 en landen in Malaga rond een uur of 22:00. Aangezien wij pas de 30e in ons appartement konden hebben we voor drie nachten een hostel geboekt, het enige lastige was het vinden van dit hostel. Na een taxi ritje en een haastig loopje door de straten stonden we eindelijk in een donker grimmig staartje met onze 4 koffers te wachten tot de eigenares ons de sleutel van onze kamer gaf. Toen we de sleutel eindelijk kregen gingen we vol goede moet onze kamer in alleen om redelijk teleurgesteld te worden. We hadden een kleine kamer met alleen een tweepersoonsbed, een ventilator en een uit een gevallen kast. Het enige lichtpuntje was dat we een balkonnetje hadden en een redelijk leuk uitzicht op een van de starten. Na twee en een halve dag Malaga te hebben ontdekt werden we om 14:00 onze kamer 'uitgetrapt'. Blijkbaar was het de regel om voor 14:00 uit te checken, helaas wisten wij dat niet en we konden ons appartement in Benalmádena pas om 16:00 in. Dus gingen we bij de taxi stop tegen over zitten, wat spelletjes spelen en een paar YouTube filmpjes kijken om de tijd te doden. Toen het tijd was om te gaan stapten we de taxi in, laden heel de kofferbak vol met onze 4 grote koffers en away we go!

Na wat appjes te hebben gestuurd naar Jose (onze huisbaas) nam hij ons mee naar het appartement. Het was op de derde verdieping en het had een heel mooi uitzicht zei die. Toen de deur open ging stonden Job en ik met onze mond open, we waren helemaal weg van het appartement. Na een kleine tour door het huis en wat instructies over hoe alles werkte kregen we de sleutel. Het eerste wat ons te doen stond? Het uitvechten wie er de grote kamer met het tweepersoonsbed en balkon kreeg. Gelukkig voor mij had ik de tos gewonnen en was de kamer van mij. Als volgende op de lijst, boodschappen doen. En we hadden veel boodschappen nodig. Met de hulp van Google Maps vonden we de dichtstbijzijnde supermarkt en gooide onze boodschappen kar vol. Na al die boodschappen thuis te hebben gebracht konden we eindelijk relaxen. We konden eindelijk normaal leven.

Na dat we onze zone een beetje hadden verkent was het tijd om op 03-09 kennis te maken met onze stage. Dus vol spanning en nieuwsgierigheid liepen we naar onze stage waar onze begeleidster, Izzy, ons stond op te wachten. Tegelijkertijd kwamen er ook nog twee Nederlandse stagiaires aan, Jelle en Esmée. We kregen ons rooster en leerden een aantal docenten kennen en toen was het al weer tijd om te gaan, in totaal zijn we er maar 30/40 minuten geweest. Maar die donderdag zou onze eerste echte volledige stagedag zijn.

Op 5-09 stonden we vroeg op en begonnen aan onze eerste dag, we werden gelijk warm welkom geheten door een aantal docenten. De kinderen zaten ook vol nieuwsgierigheid en al snel vroegen ze van alles. 'Wat kom je doen?' 'Waar kom je vandaan?' 'Hoe oud ben je?' En nog veel meer vragen die ik om de oren kreeg.

Op vrijdag zijn we altijd vrij, dus ook in onze eerste week. En toen brak de zaterdag aan. We hadden al plannen gemaakt om het uitgaansleven in Benalmádena te verkennen en dat deden wij ook. Samen met twee meiden die ook vanuit Summa op stage waren, Hannah en Lucie, en samen met een groep van vier andere Nederlandse stagiaires, Jelle, Esmée, Rosan en Danique, hebben we een geweldige avond beleefd.

En zo zijn we bij 09-09 en 10-09 waar we verder gaan met onze stagedagen, inmiddels zijn we met 6 stagiaires op stage. Rosan en Danique zijn erbij gekomen. Voor nu is het nog een beetje aftasten wat wel en niet kan en wat onze taken zullen zijn, maar ik heb een hoop goede moet in!

Dit waren mijn eerste twee weken samengevat. Ik zal snel meer laten weten over de rest van de weken. Tot snel!